Στην πλειοψηφία των ΜΒΑ προγραμμάτων, η μοναδική διαφορά των εξ'αποστάσεως προγραμμάτων σε σχέση με όσα προσφέρονται εντός του πανεπιστημίου είναι ο τρόπος διδασκαλίας και όχι το περιεχόμενο αυτό καθ'αυτό των προγραμμάτων. Για το λόγο αυτό οι εργοδότες δεν αντιμετωπίζουν διαφορετικά τους κατόχους ενός on-line προγραμμάτος MBA σε σχέση με όσους πραγματοποίησαν τις σπουδές τους εντός ενός πανεπιστημίου.
Η εξ'αποστάσεως εκπαίδευση έχει αναπτυχθεί ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια χάρη στην ανάπτυξη νέων τεχνολογιών, του ταχύτερου διαδικτύου και την ανάπτυξη πρωτοποριακών μεθόδων εκμάθησης – κυρίως με την ανάπτυξη νέων ειδών πλατφόρμας που είναι πολύ πιο φιλική προς τον χρήστη. Τα τελευταία χρόνια μάλιστα πολλά είναι τα Business Schools στην Αγγλία και στον υπόλοιπο κόσμο που στρέφονται προς τη δημιουργία προγραμμάτων εξ'αποστάσεως εκπαίδευσης αντιλαμβανόμενα την τάση που παρατηρείται διεθνώς. Επομένως εξ'αποστάσεως MBAs προσφέρονται πλέον και από πολύ καλά και διεθνώς αναγνωρισμένα πανεπιστήμια και σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να θεωρείται πως πρόκειται για χαμηλότερης ποιότητας προγράμματα που προσφέρονται μόνο από πανεπιστήμια που δεν μπορούν να ανταγωνιστούν ευθέως τα παραδοσιακά MBA. Στην πράξη επαναπροσδιορίζουν τα παραδοσιακά προγράμματα MBA και επανασχεδιάζουν όλα τα μαθήματα, το πρόγραμμα σπουδών, το περιεχόμενο των εξετάσεων και των αξιολογήσεων με τρόπο που να αντιστοιχεί σε ένα πρόγραμμα MBA. Αυτό μπορεί να σημαίνει πως οι ομιλίες δίνονται online, να αναμεταδίδονται μέσω του διαδικτύου ή να διατίθενται ως βιντεάκια που ο χρήστης μπορεί να παρακολουθήσει σε κάποιον ιστότοπο. Το ίδιο ισχύει και για το εκπαιδευτικό υλικό το οποίο είτε αποστέλλεται ταχυδρομικά στον υποψήφιο είτε του δίνεται η δυνατότητα να το κατεβάσει από κάποια ιστοσελίδα. Επιπλέον, υπάρχει η δυνατότητα και αλληλεπίδρασης με τους καθηγητές ή άλλους συμμαθητές μέσω ειδικού λογισμικού που επιτρέπει τη διαδικτυακή συζήτηση 3 ή 4 ατόμων. Επομένως όσοι αποφασίζουν να παρακολουθήσουν ένα εξ'αποστάσεως MBA αποκτούν την ίδια εκπαίδευση μόνο που τους δίνεται με διαφορετικό τρόπο.
Καθώς τα προγράμματα είναι τα ίδια το ίδιο ισχύει και για την εκπαιδευτική τους αξία. Για τους περισσότερους εργοδότες το γεγονός πως ένας υποψήφιος έχει τα κατάλληλα εφόδια για μια δουλειά είναι αυτό που έχιε σημασία, όχι ο τρόπος που τα απέκτησε και η μέθοδος που ακολουθήθηκε. Στην πραγματικότητα υπάρχουν αρκετοί παράγοντες που αφορούν τα εξ'αποστάσεως προσφερόμενα MBA που κάνουν τους φοιτητές ακόμη καλύτερους υποψήφιους. Το να αποκτήσεις ένα MBA εξ'αποστάσεως σου επιτρέπει να εργάζεσαι παράλληλα με τις σπουδές σου και έτσι δεν χρειάζεται να εγκαταλείψει κανείς την καριέρα του ενώ παράλληλα κερδίζει και πολύτιμη εργασειακή εμπειρία παράλληλα με την ακαδημαική εκπαίδευση. Επίσης δείχνει πως οι υποψήφιοι μπορούν να ανταποκριθούν σε πολλάπλά και διαφορετικά καθήκοντα και να είναι συνεπής με διαφορετικές ημερομηνίες και προθεσμίες που αφορούν τη δουλειά τους και τις σπουδές τους. Τέλος, δείχνει τις οργανωτικές και διαχειριστικές ικανότητες που διαθέτε και οι οποίες συνεκτιμώνται πάρα πολύ στη σημερινή αγορά εργασίας.
Τέλος, στη φάση των συνεντεύξεων οι περισσότεροι εργοδότες συνήθως δεν ρωτάνε τους υποψηφίους με ποιον τρόπο απέκτησαν το MBA (αν ακολούθησαν ένα παραδοσιακό πρόγραμμα ή εξ'αποστάσεως). Εκείνο που μετράει είναι η ποιότητα και η φήμη του πανεπιστημίου από το οποίο το αποκτήσατε και όχι αν παρακολουθήσατε μια διάλεξη με τη φυσική σας παρουσία ή μέσω του υπολογιστή. Επομένως εκείνο που μετράει είναι η πιστοποίηση που έχει το πανεπιστήμιο ή ο φορέας που προσφέρει το online ΜΒΑ. Για παράδειγμα τρεις από τους γνωστότερους οργανισμούς που προσφέρουν πιστοποίηση είναι: Association to Advance Collegiate Schools of Business, Association of Collegiate Business Schools and Programs και International Assembly of Collegiate Business Education που θα πρέπει να συναντήσουν τις προσδοκίες κάθε εργοδότη.
Παναγιώτης Χαρίτος