Πάνω από 200 E-Learning Προγράμματα

Αποτελεσματικό στέλεχος είναι το εκπαιδευμένο στέλεχος

Το μέλλον μιας εταιρείας περνάει από την εκπαίδευση. Αυτό είναι το μήνυμα που απορρέει από τις λίστες ταξινόμησης των Financial Times. Φέτος, μάλιστα, αναδεικνύεται έντονα η αυξανόμενη σημασία που αποδίδουν οι εταιρείες στην εκπαίδευση των στελεχών τους.

Αυτό προκύπτει ως συνάρτηση δύο, τουλάχιστον, παραγόντων: την κατηγοριοποίηση που ζητείται από τα στελέχη να κάνουν, και τα στοιχεία για τις Σχολές και τα προγράμματα. Ως προς τον πρώτο παράγοντα, ζητείται από τα στελέχη να κατηγοριοποιήσουν το πρόγραμμα που παρακολούθησαν ως: στρατηγικό (οργανωμένο για να επηρεάσει την κατεύθυνση της εταιρείας), γενικό (αφορά λειτουργικές όψεις) και λειτουργικό (εστιάζει σε συγκεκριμένη λειτουργία, π.χ. μάρκετινγκ). Σχετικά με τον δεύτερο παράγοντα, στη φετινή λίστα υπάρχουν περισσότερες Σχολές (70 από 65 το 2011), αλλά παρουσιάζεται και 15% αύξηση των προγραμμάτων (περίπου 6.200), από τα οποία το ένα τέταρτο είναι καινούργια και αφορούν νέους πελάτες. Με άλλα λόγια, το ενδιαφέρον και η συμμετοχή στα προγράμματα αυτά θεωρείται ζήτημα ουσίας για μια επιχείρηση ή οργανισμό, γιατί αφορούν ζωτικής σημασίας τομείς τους. Μάλιστα, το 40% των πελατών δηλώνει πως σκοπεύει στα επόμενα τρία χρόνια να αυξήσει τα έξοδα για την εκπαίδευση στελεχών, έναντι ενός 10% που δηλώνει ότι θα τα μειώσει.

Οι περιοχές που παρουσιάζουν αύξηση στη ζήτηση προγραμμάτων είναι οι αναδυόμενες αγορές – Ν. Αμερική, Ασία, Μ. Ανατολή. Αυτό διαπιστώνει και ο Mike Canning (chief executive, Duke Corporate Education), ο οποίος προσθέτει και την Αφρική. Από τη μεριά του, ο Deepak Chandra, αντιπρύτανης του Indian School of Business, αιτιολογεί την αυξημένη ζήτηση στην Ινδία λέγοντας πως η οικονομική ανάπτυξη έχει ως προϋπόθεση το υψηλής ποιότητας ταλέντο.



Επίσης, υπάρχει αύξηση στη ζήτηση και την παροχή προγραμμάτων εκτός της περιοχής των Σχολών, που δηλώνει περισσότερη ευελιξία από τις Σχολές, αλλά και μεγαλύτερη δυνατότητα συμμετοχής, από τη μεριά των στελεχών. Τα τελευταία δύο χρόνια τα προγράμματα αυτά έχουν αυξηθεί πάνω από 40%. Συνιστούν σχεδόν το 15% επί του συνόλου των ειδικά σχεδιασμένων προγραμμάτων, τα 2/3 των οποίων προσφέρονται από ευρωπαϊκές Σχολές. Αυτό δεν είναι τυχαίο, καθώς στη φετινή λίστα στις πρώτες δέκα θέσεις υπάρχουν περισσότερες από ποτέ ευρωπαϊκές Σχολές. Μάλιστα, στην κορυφή των προγραμμάτων open-enrolment (μικρής διάρκειας πρόγραμμα με έμφαση στην ανάπτυξη της ηγεσίας) βρίσκεται το IMD (International Institute for Management Development) της Ελβετίας. Οι αμερικανικές Σχολές, με εξαίρεση το Harvard, σημειώνουν χαμηλή βαθμολογία στους τομείς των διεθνών φοιτητών, των προγραμμάτων εκτός της χώρας ή της περιοχής τους και της ποσότητας των προγραμμάτων που διδάσκονται σε συνεργασία με άλλες Σχολές (ωστόσο, διατηρούν υψηλή παρουσία στις πρώτες 25 θέσεις, με 11 Σχολές).











Ιδιαίτερο ενδιαφέρον, τέλος, παρουσιάζει έρευνα των FT σχετικά με την ικανοποίηση των συμμετεχόντων σε προγράμματα εκπαίδευσης στελεχών. Σύμφωνα με αυτήν, οι περισσότεροι από τους μισούς που είχαν συμμετάσχει σε προγράμματα ή είχαν αναθέσει σε κάποιες Σχολές να καταρτίσουν σχετικά προγράμματα, στο μέλλον θεωρούν πιθανό το να στραφούν σε άλλες Σχολές. Κι αυτό παρά το ότι σχεδόν τα ¾ έμειναν αρκετά ικανοποιημένα, και μάλιστα θα ξαναχρησιμοποιήσουν τα προγράμματα αυτά. Σε άλλη έρευνα, όπου έλαβαν μέρος περισσότερα από 1.000 στελέχη και πελάτες, που είχαν συμμετάσχει σε προγράμματα το 2011, το 52% και 57% αντίστοιχα δήλωσε ότι θα επανεξέταζαν τους παρόχους προγράμματος, για διάφορους λόγους. Ο πιο σημαντικός (59%) είναι η ποιότητα του διδακτικού προσωπικού, ενώ ακολουθούν η φήμη της Σχολής (48%) και το κόστος (44%), αν και μόνο το ένα τέταρτο δήλωσε ότι επέλεξε πρόγραμμα βάσει κόστους.





Μιχάλης Κατσιμίτσης

 

Προγράμματα e-Learning

Uoa Gifts shop