Πάνω από 200 E-Learning Προγράμματα

Τα χαρακτηριστικά μιας επιτυχημένης επιχείρησης στο Internet

Το Internet έχει ανοίξει το δρόμο της επιτυχίας σε πολλούς νέους επιχειρηματίες. Μοντέλα – ινδάλματα ηγετών όπως οι CEOs του Facebook, της Apple κλπ είναι φωτεινά και παραδειγματίζουν πολλούς επίδοξους επιχειρηματίες της νέας τεχνολογίας. Ωστόσο υπάρχει μεγάλος αριθμός λιγότερο γνωστών επιχειρηματιών που ακολουθώντας απλά βήματα και δείχνοντας τόλμη και δύναμη κατάφεραν να απογειώσουν την επιχείρησή τους. Τότε συνήθως η ορμή είναι τέτοια που τα πράγματα παίρνουν μόνα τους τον δρόμο της επιτυχίας. Στο άρθρο αυτό θα προσπαθήσουμε συνοπτικά να αποκωδικοποιήσουμε ορισμένες πρακτικές τους.

Ένα πρώτο βήμα θα ήταν να απομυθοποιήσουμε τις φιγούρες αυτές και να καταλάβουμε πως εκτός από τύχη χρειάζεται προσεκτική μελέτη και σύστημα. Οι σημαντικές επιτυχίες των τελευταίων 15-20 ετών συνοδεύονται από έναν πολύ μεγαλύτερο αριθμό παταγωδών αποτυχιών, και όχι τυχαία. Ταυτόχρονα, είναι δύσκολο να μιλήσει κανείς αυστηρά για συγκεκριμένα χαρακτηριστικά ή πρακτικές που οδηγούν στην επιτυχία με σχετική βεβαιότητα (όσο και αν μελετήσει case studies του κλάδου).

Οι επιτυχημένοι επιχειρηματίες του Internet δεν κατέχουν ούτε υπεράνθρωπες δυνάμεις ούτε κάποια «μαγική συνταγή». Ακολουθούν και αυτοί τους ίδιους κανόνες του παιχνιδιού και απλώς «παίζουν» πολύ καλά. Είτε στην επιχειρηματικότητα είτε σε οποιονδήποτε άλλο κλάδο αυτό που λειτουργεί είναι η εστίαση και η αφοσίωση στα πράγματα που μετράνε περισσότερο.

Ένα άλλο ενδιαφέρον σημείο είναι πως η καινοτομία μετρά αλλά δεν είναι ο μόνος παράγοντας. Δεκάδες (η κατά άλλες αναλύσεις εκατοντάδες) κοινωνικά δίκτυα προϋπήρχαν, για παράδειγμα, του Facebook αλλά κανένα δεν μπορεί να συγκριθεί με την επιτυχία του και οι περισσότεροι από τους πρώτους του χώρου έχουν εγκαταλείψει. Ο ηγέτης του Facebook, Mark Zuckerberg, δεν ήταν πιο έξυπνος, φιλόδοξος ή καλύτερα εκπαιδευμένος σε σχέση με τους ανταγωνιστές του, ούτε είχε απεριόριστους πόρους. Μπορούσε όμως να μαθαίνει και να προσαρμόζεται και κατάφερε να «παίξει το παιχνίδι» εντυπωσιακά καλύτερα.

Θα λέγαμε πως αυτές οι λέξεις είναι κλειδιά στην επιτυχία στο Internet. Πρόσφατες έρευνες (Paul Graham, Steve Blank) σε μεγάλο αριθμό νέων επιχειρήσεων στο Internet έδειξαν ως σημαντικότερο δείκτη την εύρεση ενός ευέλικτου μοντέλου που να μπορεί να αναπαραχθεί με μεγαλύτερο καταλύτη την ικανότητα της επιχείρησης να μαθαίνει από τους πελάτες της. Η παραπάνω διαδικασία έχει μοντελοποιηθεί και στο σχήμα BuildMeasure - Learn (Δημιουργία – Μέτρηση – Μάθηση) του Eric Ries που μεγιστοποιεί την απόδοση της μάθησης.

Συνοψίζοντας, αν έπρεπε να συνοψίζουμε μερικά ευρήματα, συμπυκνωμένα, σε επτά σημεία-κλειδιά, θα αναφέραμε τα εξής:

 

  1. Οι επιχειρηματίες που μαθαίνουν πετυχαίνουν. Με άλλα λόγια, οι ιδρυτές μιας επιτυχημένης online επιχείρησης αναζητούν του καλύτερους mentors, επιζητούν συνεχώς την παρακολούθηση των δεικτών τους αποτελεσματικά και μαθαίνουν από τους επιτυχημένους του χώρου.

  2. Η επιτυχημένη επιχείρηση δεν πρέπει να φοβάται τις δραστικές αλλαγές πορείας ακόμη και αν αυτό σημαίνει αλλαγή φιλοσοφίας, εφόσον αυτή επιβάλλεται. Οι έρευνες δείχνουν, στις περιπτώσεις μεγαλύτερης επιτυχίας μία ή δύο αρχικές αλλαγές, όχι όμως περισσότερες ή καμία. Της επιτυχίας λοιπόν μπορεί να προηγούνται 1-2 αποτυχίες.

  3. Πολλοί επενδυτές βιάζονται να επενδύσουν σε ανέτοιμές επιχειρήσεις ή επενδύουν πολλά χρήματα χωρίς να έχουν λυθεί σημαντικά λειτουργικά ή προϊοντικά ζητήματα (πχ σε εταιρίες με μη ισορροπημένη σύνθεση ιδρυτών).

  4. Αν οι επενδυτές είναι σε θέση να προσφέρουν και καθοδήγηση ή την εμπειρία τους επηρεάζουν θετικά τόσο την απόδοση της επιχείρησης όσο και τη δυνατότητα περαιτέρω χρηματοδότησης.

  5. Ιδρυτικές ομάδες δυο ατόμων είναι σημαντικά πιο ισχυρές και ευέλικτες από αυτές του ενός ατόμου. Επίσης αποφεύγουν ευκολότερα τις άσκοπες αλλαγές πορείας.

  6. Ιδρυτικές ομάδες με ισορροπία ανάμεσα σε ανθρώπους με τεχνολογική και επιχειρηματική προέλευση πετυχαίνουν καλύτερη χρηματοδότηση, πωλήσεις και βάση χρηστών για το προϊόν τους.

  7. Σαφής ένδειξη κακής απόδοσης για μια online επιχείρηση είναι η τάση των ιδρυτών της να προσπαθούν να «απογειώσουν» την επιχείρηση προτού αυτή ή η αγορά είναι έτοιμες, επενδύοντας δυσανάλογα πολλούς πόρους, ξεπερνώντας το σημείο ισορροπίας και «χάνοντας τη μάχη» νωρίς.

 

Προγράμματα e-Learning

Uoa Gifts shop