Πάνω από 200 E-Learning Προγράμματα

Στέλεχος Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων

Γενική Περιγραφή: Το Στέλεχος Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων συνδέεται επαγγελματικά με το θεσμό της ελληνικής μικρομεσαίας επιχείρησης. Η μικρομεσαία επιχείρηση, σύμφωνα με τη Σύσταση 2003/361 της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (European Council) ημερομηνίας 06 Μαΐου 2003, περιλαμβάνει μια ομάδα επιχειρήσεων και συγκεκριμένα τα παρακάτω είδη:

  • Τη Μεσαία Επιχείρηση (αριθμός εργαζομένων μικρότερος των 250 ατόμων, κύκλος εργασιών μικρότερος ή ίσος με €50 εκατ. ή συνολικός ισολογισμός μικρότερος ή ίσος με €43 εκατ.)
  • Τη Μικρή Επιχείρηση (αριθμός εργαζομένων μικρότερος των 50 ατόμων, κύκλος εργασιών μικρότερος ή ίσος με €10 εκατ. ή συνολικός ισολογισμός μικρότερος ή ίσος με €10 εκατ.)
  • Την Πολύ Μικρή Επιχείρηση (αριθμός εργαζομένων μικρότερος των 10 ατόμων, κύκλος εργασιών μικρότερος ή ίσος με €2 εκατ. ή συνολικός ισολογισμός μικρότερος ή ίσος με €2 εκατ.). 

Γενικά, το Στέλεχος αναφέρεται σε κάθε «φορέα θέσης εργασίας», ο οποίος, μέσω των αποφάσεων που λαμβάνει, έχει τη δυνατότητα να επηρεάζει άμεσα την εργασία άλλων ατόμων που απασχολούνται σε μια οικονομική μονάδα.

Απαιτούμενες Δεξιότητες: Οι απαραίτητες γνώσεις που θα πρέπει να διαθέτει το Στέλεχος Μικρομεσαίας Επιχείρησης όσον αφορά στη διοίκηση της επιχείρησης είναι:

  • Η έννοια της επιχειρηματικότητας και τα βασικά χαρακτηριστικά της μικρομεσαίας επιχείρησης
  • Η οργάνωση και η διοίκηση μιας επιχείρησης βάσει των ιδιαιτεροτήτων της μικρής επιχείρησης
  • Οι βασικές νομικές ρυθμίσεις της επιχειρηματικής δραστηριοποίησης
  • Η διαχείριση των σχέσεων με εργαζομένους, συνεργάτες και εταίρους της μικρής επιχείρησης
  • Η χάραξη μιας πολιτικής όσον αφορά στην πορεία και στο μέλλον της επιχείρησης
  • Η διαχείριση όλης της διαδικασίας παραγωγής προϊόντος ή παροχής υπηρεσιών ως ένα ξεχωριστό έργο, ειδικά εάν τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες είναι κατά παραγγελία
  • Η ενοποίηση όλων των απαραίτητων ενεργειών σε ένα ενιαίο σχέδιο δράσης.

Ο τομέας της παραγωγής θέτει ως απαραίτητη τη γνώση της:

  • Διαδικασίας παραγωγής και του σωστού τρόπου οργάνωσης και διαχείρισής της στο σύνολο
  • Σημασίας της ποιότητας στην ανταγωνιστικότητα της επιχείρησης μέσω του προϊόντος ή της υπηρεσίας που προσφέρει.

Σχετικά με τις πωλήσεις και το μάρκετιγκ, το Στέλεχος Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων επιβάλλεται να γνωρίζει:

  • Τις βασικές έννοιες της αγοράς και τον τρόπο λειτουργίας της
  • Το σωστό προγραμματισμό και την επίτευξη των στόχων όσον αφορά τις πωλήσεις
  • Την παρακολούθηση των πωλήσεων ανά διαστήματα
  • Την κατάρτιση ενός συνολικού σχεδίου δράσης όσον αφορά τους στόχους της στην απόκτηση μεριδίου αγοράς και πελατολογίου.

Η διαχείριση των οικονομικών και των λογιστικών θεμάτων απαιτεί γνώσεις και δεξιότητες:

  • Σε βασικές μαθηματικές συναρτήσεις και μοντέλα που χρησιμοποιούνται συχνά στις οικονομικές σχέσεις και συναλλαγές για διάφορους υπολογισμούς.
  • Σε βασικές στατιστικές έννοιες και είδη αναλύσεων που κρίνονται απαραίτητα για τις οικονομικές αναλύσεις
  • Στις βασικές οικονομικές έννοιες που χρειάζονται για την καθημερινή λειτουργία μιας μικρής επιχείρησης
  • Στον τρόπο καταχώρισης των επιχειρησιακών συναλλαγών και σχέσεων ως λογιστικών γεγονότων
  • Στην οργάνωση και καταχώριση των εταιρικών συναλλαγών και στην οργάνωση των οικονομικών συναλλαγών βάσει του Ελληνικού Γενικού Λογιστικού Σχεδίου
  • Στη μεθοδολογία κοστολόγησης των προϊόντων και των υπηρεσιών
  • Στις βασικές χρηματοοικονομικές έννοιες και στον τρόπο διαχείρισης χρηματοοικονομικών θεμάτων
  • Στη φορολογική νομοθεσία που διέπει τις επιχειρησιακές συναλλαγές
  • Στους ιδιαίτερους χειρισμούς που χρειάζονται στα πλαίσια των διεθνών συναλλαγών
  • Σε συγκεκριμένα λογιστικά προγράμματα οργάνωσης και διαχείρισης με ευκολότερο τρόπο των οικονομικών συναλλαγών σε μια επιχείρηση

Η σωστή διαχείριση των θεμάτων που αφορούν το προσωπικό της επιχείρησης απαιτεί γνώσεις και δεξιότητες σε:

  • Διάφορα θέματα όπως προγραμματισμός ανθρώπινου δυναμικού, προσέλκυση, επιλογή, πρόσληψη κ.λπ.
  • Θέματα που σχετίζονται με τις εργασιακές σχέσεις και την εργατική νομοθεσία
  • Κανόνες και πρακτικές για την εξασφάλιση καλών συνθηκών υγιεινής και ασφάλειας εργασίας.

Γενικά το Στέλεχος μιας επιχείρησης, ανεξάρτητα από το μέγεθός της και το επίπεδο της διοικητικής ιεραρχίας στην οποία βρίσκεται, θα πρέπει να κατέχει:

  • Γνώση των αγγλικών
  • Δεξιότητες στη χρήση των προγραμμάτων πληροφορικής που διευκολύνουν την οργάνωση και βοηθούν στην εύκολη διαχείριση των καθημερινών εργασιών του γραφείου
  • Τεχνική δεξιότητα, δηλαδή χρήση μηχανών γραφείου όπως ηλεκτρονικό υπολογιστή, εκτυπωτή, τηλέφωνο, φαξ κ.λπ.
  • Επικοινωνιακές και κοινωνικές δεξιότητες
  • Δεξιότητα στην οργάνωση των εργασιών, των καθηκόντων και των ευθυνών του 
  • Θεωρητική δεξιότητα, που αφορά την ικανότητα αντίληψης όλων των λειτουργιών και εργασιών μιας επιχείρησης αλλά και του συνόλου τους
  • Διαγνωστική δεξιότητα, δηλαδή ανάλυση των επιχειρησιακών προβλημάτων και εύρεση πιθανών λύσεων για τα προβλήματα αυτά.

Επαγγελματικές Προοπτικές: Η Ελλάδα, όπως κάθε ευρωπαϊκή χώρα, είναι χώρα μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Σύμφωνα με τις δημοσιεύσεις του ΕΟΜΜΕΧ, οι επιχειρήσεις με λιγότερα από 100 άτομα προσωπικό αντιστοιχούν στο 99,8% του συνόλου των επιχειρήσεων και απασχολούν περίπου το 60% του εργατικού δυναμικού. Ενώ οι επιχειρήσεις με 10 άτομα προσωπικό αποτελούν το 96,3% του συνολικού αριθμού των επιχειρήσεων. Με βάση τα στοιχεία αυτά, στην ουσία η ελληνική μικρομεσαία επιχείρηση είναι εκείνη που απασχολεί μέχρι 10 άτομα, μιας και η πλειονότητα των ελληνικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων διαθέτει αυτό το χαρακτηριστικό. 

Εργασιακές Συνθήκες και Περιβάλλον: Τα Διοικητικά Στελέχη εργάζονται σε σύγχρονα περιβάλλοντα γραφείου ή, κατά περίσταση, σε χώρους παραγωγής, με άνετες και υγιεινές συνθήκες εργασίας. Συναλλάσσονται με εργαζομένους, διευθυντές, στελέχη από άλλες εταιρείες, ή παράγοντες της αγοράς και του χώρου όπου δραστηριοποιείται η επιχείρηση. Η εργασία του Διοικητικού Στελέχους έχει αρκετό άγχος, καθώς βρίσκεται σε διαρκή αγώνα με το χρόνο για την επίτευξη των στόχων και την αντιμετώπιση του ανταγωνισμού.

Λόγω των αυξημένων ευθυνών, το ωράριο εργασίας του Διοικητικού Στελέχους δεν έχει τον τυπικό και δεσμευτικό χαρακτήρα που έχει για τους άλλους εργαζομένους στην επιχείρηση. Πολλές φορές απαιτείται να εργάζεται σε έντονους, πιεστικούς και ακατάστατους ρυθμούς, ενώ, ανάλογα με την περίπτωση, απαραίτητες είναι και οι μετακινήσεις εντός ή εκτός χώρας. 

Κατηγορία επαγγέλματος: