Πάνω από 200 E-Learning Προγράμματα

Έρευνα: Τι θέλουν οι νέοι από την εργασία τους;

Μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα έρευνα διεξήχθη από το kariera.gr, το πρώτο website για την εργασία στην Ελλάδα, μέλος του CareerBuilder, σε συνεργασία με το Εργαστήριο Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού του Τμήματος Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, για τρίτη χρονιά, κατά το χρονικό διάστημα Απρίλιος-Μάιος 2016. Στην έρευνα έλαβαν μέρος 5.208 νέοι, εκπρόσωποι της γενιάς Υ (γεννημένοι την περίοδο 1980-2000) ηλικίας 18-35 ετών, φοιτητές και απόφοιτοι ΑΕΙ/ΑΤΕΙ απ’ όλη την Ελλάδα με χρήση δομημένου ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου και τυχαία δειγματοληψία. Το μέγεθος του δείγματος περιορίζει όποιο στατιστικό λάθος στο  1% και καθιστά την παρούσα έρευνα τη μεγαλύτερη που έχει διεξαχθεί ποτέ στην Ελλάδα και την Ευρώπη για τη γενιά Υ .

 Η Γενιά Υ ή Millennials είναι σήμερα η μεγαλύτερη γενιά στον κόσμο. Θέλουν να µαθαίνουν, να αναπτύσσονται, να ξέρουν το «γιατί». Είναι απαιτητικοί, έτοιµοι να αντιµετωπίσουν κάθε πρόκληση, προσαρµοστικοί, έτοιµοι για αλλαγή πορείας ανά πάσα στιγµή. Είναι η γενιά µε τα περισσότερα προσόντα που έχει µπει ποτέ στον εργασιακό στίβο. Ποια είναι όµως τα χαρακτηριστικά των νέων Yers στην Ελλάδα; Τι ζητάνε από την εργασία τους; Ποια είναι τα χαρακτηριστικά του «ιδανικού» εργοδότη; Τι μισθό παίρνουν; Πόσοι θέλουν να φύγουν στο εξωτερικό; Σε ποιες εταιρίες επιθυµούν να εργαστούν; Στην Ελλάδα της κρίσης και της υψηλής ανεργίας ποια είναι τα χαρακτηριστικά που οι νέοι της Γενιάς Υ αναζητούν από την εργασία και την καριέρα τους;

Δημογραφικά στοιχεία Έρευνας

  • 56% γυναίκες και 44% άνδρες
  • 41% Φοιτητές ή απόφοιτοι σε/από Πανεπιστήμια στην Αθήνα
  • 28% Φοιτητές ή απόφοιτοι σε/από Πανεπιστήμια στην Περιφέρεια
  • 9% Φοιτητές ή απόφοιτοι από Ανώτατα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΑΤΕΙ) και άλλες Σχολές στην Αθήνα
  • 19% Φοιτητές ή απόφοιτοι ΑΤΕΙ στην Υπόλοιπη Ελλάδα
  • 3% Φοιτητές ή απόφοιτοι Πανεπιστημίων εξωτερικού
  • Οι φοιτητές που συμμετείχαν στην έρευνα σε ποσοστό 63% σπουδάζουν ή έχουν ολοκληρώσει το προπτυχιακό επίπεδο, ενώ το 27% σπουδάζει ή έχει αποκτήσει μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών, ενώ ένα μικρότερο ποσοστό έχει απολυτήριο Λυκείου (8%) ή διδακτορικό τίτλο (2%)

 

Σε τι εταιρίες θα ήθελαν να εργαστούν;

  • Ως προς το ιδιοκτησιακό καθεστώς, η συντριπτική πλειοψηφία στο σύνολό της (73%) επιθυμεί να εργασθεί σε εταιρία του ιδιωτικού τομέα, ενώ τα χαμηλότερα ποσοστά παρουσιάζονται στην κατηγορία των ΜΚΟ (4%). Χαμηλά είναι και τα ποσοστά για το Δημόσιο (8%) και Ευρύτερο Δημόσιο Τομέα (6%)
  • Δεύτερη σε προτίμηση μετά τον ιδιωτικό τομέα έρχεται η αυτό-απασχόληση με 9%

Γράφημα: Ιδιοκτησιακό καθεστώς

 

Σε τι μεγέθους εταιρίες θέλουν να εργαστούν;

  • Πάνω από το ένα τρίτο των νέων (35%) θέλουν να απασχοληθούν σε μεγάλες εταιρίες (μέχρι 200 άτομα) και το 32% σε πολύ μεγάλες επιχειρήσεις.
  • Σε μικρομεσαία επιχείρηση (μέχρι 70 άτομα) θα ήθελα να εργαστεί το 27% και με μικρή, οικογενειακή (έως 10 άτομα) το 6%

Γράφημα: Μέγεθος εταιρίας

 

Θέλουν να εργαστούν σε Ελληνική ή ξένη εταιρία;

  • Το 53% των νέων προτιμά να εργασθεί σε Ελληνική εταιρία και το 47% σε ξένη/πολυεθνική εταιρία.

 

Ποιους κλάδους απασχόλησης προτιμούν;

 

  • Οι εταιρίες Υψηλής Τεχνολογίας και Πληροφορικής, η Βιομηχανία, οι Τράπεζες, Χρηματοπιστωτικοί οργανισμοί και Εταιρίες Συμβούλων, οι και οι εταιρίες Ενέργειας/Μεταφορών και Τηλεπικοινωνιών και ο Τουρισμός είναι οι κλάδοι που φαίνεται να συγκεντρώνουν τις προτιμήσεις των νέων φοιτητών και αποφοίτων, ενώ ο Αγροτικός Τομέας, οι Κατασκευές, το Λιανικό Εμπόριο και η Βαριά Βιομηχανία τη μικρότερη σχετικά προτίμηση.

 

Γράφημα: Κλάδος Προτίμησης

Συμπέρασμα: Η πλειοψηφία των νέων της Γενιάς Υ στην Ελλάδα ιδανικά επιθυμεί να απασχοληθεί σε Ελληνικές, μεγάλου μεγέθους εταιρίες, του ιδιωτικού τομέα, ενώ η υψηλή τεχνολογία και η βιομηχανία συγκεντρώνουν τις περισσότερες προτιμήσεις.

Σε ποιες εταιρίες θέλουν να εργαστούν;

  1. GOOGLE
  2. Coca-Cola Τρία Έψιλον
  3. Super Market ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ
  4. Όμιλος OTE
  5. P&G HELLAS
  6. ΚΑΠΝΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΚΑΡΕΛΙΑ AE
  7. Ελληνικά Πετρέλαια
  8. Microsoft
  9. Nestlé Ελλάς SA
  10. ΕΛΑΪΣ-Unilever Hellas
  11. PwC
  12. Apple
  13. Deloitte
  14. Aegean
  15. Μπισκότα Παπαδοπούλου Α.Ε.
  16. ΑΚΤΩΡ
  17. ΠΑΠΑΣΤΡΑΤΟΣ
  18. Ιnditex
  19. Εθνική Τράπεζα Ελλάδος
  20. Ernst & Young
  21. Τράπεζα Πειραιώς
  22. MCKINSEY
  23. Όμιλος Υγεία
  24. LIDL ΕΛΛΑΣ
  25. L’Oréal
  26. Mondelēz International Inc.
  27. NIKE
  28. AB Βασιλόπουλος
  29. Alpha Bank
  30. KΟΡΡΕΣ
  31. Όμιλος Τιτάν
  32. Apivita
  33. IKEA
  34. INTRACOM
  35. Μασούτης A.E.
  36. SΚROUTZ
  37. BIC ΒΙΟΛΕΞ
  38. MΟΤΟΡ ΟΙΛ (ΕΛΛΑΣ)
  39. ΔΕΗ
  40. VODAFONE

 

Συμπεράσματα

1. Η ανάπτυξη, οι αμοιβές και το εργασιακό περιβάλλον είναι οι πιο σημαντικοί παράγοντες στην επιλογή εργοδότη. Ωστόσο, θα αποχωρήσουν από την εταιρία λόγω έλλειψης δικαιοσύνης, κακών εργασιακών συνθηκών και μη τήρησης των υποσχέσεων. Η δίκαιη εταιρία απέναντι στους εργαζομένους της χαρακτηρίζεται και ως εταιρία που έχει «ήθος».

2. Οι βασικοί λόγοι αποχώρησης των νέων από την εταιρία είναι η έλλειψη δικαιοσύνης που αντιλαμβάνονται ότι υπάρχει, οι κακές εργασιακές συνθήκες και η μη τήρηση υποσχέσεων.

3. Υπάρχουν σημαντικές διαφορές στο μισθό που παίρνουν οι Early και Late Yers. Γενικά, οι νέοι 18-29 φαίνεται να αμείβονται με πολύ χαμηλότερους μισθούς από τους επιθυμητούς. Υπάρχει μια πτωτική τάση της τάξης των 100 ευρώ στη μέση ελάχιστη μηνιαία αμοιβή που επιθυμούν, σε σχέση με την προηγούμενη έρευνα.

4. Περίπου ο 1 στους 3 νέους που απάντησαν στην έρευνά μας θέλει να δημιουργήσει τη δική του επιχείρηση. Ένα μικρότερο ποσοστό έχει μια επιχειρηματική ιδέα, ενώ  λιγότεροι από 1 στους 10 δήλωσαν ότι έχουν προσπαθήσει να υποστηρίξουν ένα επιχειρηματικό ξεκίνημα κατά τον τελευταίο χρόνο.

5. Ο ολοκληρωμένος τρόπος ζωής, η ανάπτυξη εξειδικευμένων γνώσεων και ικανοτήτων και η σύνδεση της εργασία με προσφορά στο κοινωνικό σύνολο είναι οι ομάδες εργασιακών αξιών που επηρεάζουν περισσότερο τους νέους της Γενιάς Υ όταν καλούνται να πάρουν αποφάσεις σχετικές  με την καριέρα τους.

 

Πηγή: careerguide.gr

 

Προγράμματα e-Learning

Uoa Gifts shop