Πάνω από 200 E-Learning Προγράμματα

ΕΠΑΛ - Νεοελληνική γλώσσα - Προτεινόμενες Απαντήσεις

Σας προσφέρουμε τις προτεινόμενες απαντήσεις, όπως δόθηκαν από τα ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ ΠΟΥΚΑΜΙΣΑΣ.

 

ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ 

Α. Ο συγγραφέας αναλύει τον ρόλο του διαδικτύου στη ζωή των νέων. Με αφορμή τη Σύμβαση του 1989, που κατοχύρωσε τα δικαιώματα του παιδιού και διασφαλίζει η Unicef, εστιάζει στη δυνατότητα πρόσβασής του στην πληροφόρηση και στην ψυχαγωγία. Στη συνέχεια, επικυρώνει με επίσημες έρευνες την αυξημένη χρηστικότητα του διαδικτύου από τους νέους, η οποία έχει δύο όψεις: την επικοινωνία και τη διεθνή ενημέρωση, που ωφελούν τους νέους, τον εκφοβισμό και την παραβίαση της ιδιωτικότητας, που τους απειλούν. Για την αντιμετώπιση αυτών επιβάλλεται η πληροφόρηση παιδιών, γονέων και ειδικών και οι ισχυρές κυρώσεις από την πολιτεία στους επιτήδειους χρήστες.

Β1.

α) ΛΑΘΟΣ

β) ΣΩΣΤΟ

γ) ΛΑΘΟΣ

δ) ΣΩΣΤΟ

ε) ΛΑΘΟΣ

 

Β2.

α) Θεματική περίοδος: «Μπορούμε να θωρακίσουμε ... στον κυβερνοχώρο»

Λεπτομέρειες: «Συγκεκριμένα, πρέπει να δοθεί ... στο ψηφιακό περιβάλλον»

Πρόταση – κατακλείδα: Δεν υπάρχει

β)Ο συγγραφέας στην τρίτη παράγραφο του κειμένου χρησιμοποιεί ως τρόπους πειθούς την επίκληση στη λογική («Εξάλλου, σύμφωνα με έρευνα … πρόσβαση στο ίντερνετ») και την επίκληση στην αυθεντία (αναφορά στη Unicef).

 

Β3.

συμφωνούν ≠ διαφωνούν

δικαίωμα ≠ καθήκον

χρήσιμο ≠ άχρηστο

αυστηρή ≠ επιεική

αποτελεσματική ≠ αναποτελεσματική

 

Β4.

α.

§2: «Η Unicef είναι θεματοφύλακας της Σύμβασης των Δικαιωμάτων του Παιδιού.»

§5: «Μπορούμε να "θωρακίσουμε" τα παιδιά …»

β. «Τα παιδιά μπορούν να "θωρακιστούν" (από εμάς) με συγκεκριμένες στρατηγικές για την πρόληψη.»

 

Γ1.

Επικοινωνιακό πλαίσιο: ομιλία σε εκδήλωση του σχολείου (προσφώνηση, αποφώνηση, αμεσότητα στο ύφος, διατήρηση του επικοινωνιακού ύφους και κατά τη διάρκεια της ανάλυσης, χρήση α΄ , β΄ και γ΄ προσώπου).

 

ΠΡΟΣΦΩΝΗΣΗ

Κυρίες και κύριοι,

Αγαπητές συμμαθήτριες και αγαπητοί συμμαθητές,

 

ΠΡΟΛΟΓΟΣ

Συγκεντρωθήκαμε σήμερα εδώ με αφορμή την εκδήλωση που διοργανώνει το σχολείο μας με θέμα τη σχέση των νέων με το διαδίκτυο. Ως εκπρόσωπος των μαθητών, δράττομαι της ευκαιρίας να αναφερθώ στους κινδύνους που απειλούν την ασφάλεια των παιδιών στο διαδίκτυο και στη συνέχεια να προτείνω κάποιους τρόπους προστασίας από αυτούς.

 

Ζητούμενο 1ο

Οι κίνδυνοι που απειλούν την ασφάλεια των παιδιών στο διαδίκτυο:

  • Παρά τις νέες εξαιρετικές δυνατότητες επικοινωνίας, συχνά η χρήση του διαδικτύου περιστέλλει την ανθρώπινη κοινωνικότητα και εγκλωβίζει τον χρήστη σε μια εικονική πραγματικότητα, σε μια απομόνωση, μακριά από την πραγματική κοινωνική ζωή. Χάνεται η συλλογικότητα και ο άνθρωπος, συχνά, αδιαφορεί για κοινά ζητήματα της κοινωνίας, με αποτέλεσμα να οδηγείται στην απομόνωση, εις βάρος της άμεσης ανθρώπινης επικοινωνίας.
  • Γοητεύει και κερδίζει όλο και περισσότερο τον χρήστη με τις απίθανες δυνατότητες που του προσφέρει, με αποτέλεσμα να του αφαιρεί πολύτιμο προσωπικό χρόνο, ο οποίος θα ήταν απαραίτητος για την κάλυψη πραγματικών εσωτερικών αναγκών.
  • Η χρήση του διαδικτύου μπορεί να οδηγήσει σε εθισμό.
  • Μπορεί να δημιουργηθούν σωματικά προβλήματα εξαιτίας της πολύωρης χρήσης του διαδικτύου.
  • Δίνει έδαφος και ενισχύει τον διαδικτυακό εκφοβισμό.
  • Ευαίσθητα και απόρρητα προσωπικά δεδομένα δε διαφυλάσσονται, οι άνθρωποι δεν προστατεύονται και επιτυγχάνεται ευκολότερα η παρακολούθηση και «αστυνόμευση» των χρηστών .
  • Η καθιέρωση συνθηματικού λόγου και η συρρίκνωση του λεξιλογίου, εξαιτίας της κυριαρχίας της εικόνας, ασκούν αρνητική επίδραση στη γλώσσα.
  • Κίνδυνοι για τη διεθνή κοινότητα προκύπτουν από την παγκοσμιοποίηση και την πολιτιστική ισοπέδωση, εξαιτίας του παγκόσμιου ιστού
  • Το άτομο εθίζεται στη νοητική ευκολία και άνεση, στη μείωση της ενεργητικότητας (παθητικότητα) και της προσωπικής αναζήτησης της αλήθειας. Οι νοητικές λειτουργίες που σχετίζονται με την κριτική, αφαιρετική και συνθετική ικανότητα, αποδυναμώνονται. Η προσωπική πνευματική «παρέμβαση» απουσιάζει.
  • Καταναλωτικά, αντικοινωνικά και, γενικότερα, αντιανθρωπιστικά πρότυπα εξαχρειώνουν ηθικά, αλλοτριώνουν συνειδησιακά τον χρήστη και τον απανθρωποποιούν.

 

Ζητούμενο 2ο

Τρόπους προστασίας

  • Η χρήση του διαδικτύου πρέπει να γίνεται με την επίβλεψη των γονέων και να ελέγχονται οι ιστοσελίδες που επισκέπτονται τα παιδιά.
  • Οι γονείς πρέπει να έχουν οικοδομήσει μια ουσιαστική σχέση με τα παιδιά τους, ώστε εκείνα να τους εκμυστηρεύονται τους προβληματισμούς τους .
  • Η οικογένεια και το σχολείο πρέπει να ενημερώνουν τα παιδιά για τη σωστή χρήση του διαδικτύου και τους κινδύνους που ελλοχεύουν από τη λανθασμένη χρήση του.
  • Οι κρατικές υπηρεσίες πρέπει να παρεμβαίνουν για την αναστολή αξιόποινων πράξεων που διαπράττονται μέσω διαδικτύου.
  • Το ίδιο το άτομο, έχοντας την κατάλληλη παιδεία και αναπτυγμένη κριτική σκέψη, οφείλει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικό κατά τη χρήση του διαδικτύου

 

Επίλογος

Το διαδίκτυο αποτελεί αδιαμφισβήτητη πραγματικότητα στη ζωή των νέων. Παρά τις καταπληκτικές δυνατότητες που προσφέρει, εγκυμονεί πολλούς κινδύνους . Απαιτείται, λοιπόν, ο χρήστης να είναι εφοδιασμένος με όλες τις απαραίτητες δεξιότητες που θα

τον βοηθήσουν να προστατευτεί από τους κινδύνους που υπάρχουν.

 

ΑΠΟΦΩΝΗΣΗ

Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας

 

 

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ Γ΄ ΤΑΞΗΣ

ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ A΄)

& ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ

ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Β΄)

ΠΑΛΑΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

A. Η αρθρογράφος αναλύει τις σύγχρονες επικοινωνιακές τακτικές των ανθρώπων στα ηλεκτρονικά μέσα. Ειδικότερα, οι νέοι συνομιλούν γρήγορα, συνθηματικά και αδιαφορούν για τη δημόσια συναισθηματική αυτοέκθεσή του. Επίσης, τα πολυεπικοινωνιακά μέσα ευνοούν την επιφανειακή και κατευθυνόμενη έκφραση απόψεων, όπως χαρακτηριστικά προβάλλουν οι εκπομπές τύπου ριάλιτι. Τέλος, η αρθρογράφος διαπιστώνει ότι η εξοικείωση των ατόμων με τη διαχείριση του δημόσιου λόγου τους, οδηγεί στην πρόταξη της ρηχότητας και στην απόκρυψη του ουσιώδους.

Β1.

α) ΛΑΘΟΣ

β) ΣΩΣΤΟ

γ) ΣΩΣΤΟ

δ) ΛΑΘΟΣ

ε) ΛΑΘΟΣ

 

Β2.

α.

Θεματική περίοδος: «Υπάρχει άραγε κάποιος τρόπος … τηλεοπτικών διαλόγων;»

Λεπτομέρειες: «Το γεγονός ότι … τα επαναλαμβανόμενα επιπλέουν»

Πρόταση – κατακλείδα: Δεν υπάρχει

 

Β3.

α.

προστατεύσουν = υπερασπιστούν, διαφυλάξουν

προσωπικό = ατομικό

αφέλεια = ανωριμότητα

επικοινωνούν = συνομιλούν, συναναστρέφονται

ιδέες = απόψεις

 

β.

σύγχρονη ≠ παραδοσιακή, παλαιή

μεγαλόφωνα ≠ χαμηλόφωνα

σοβαρά ≠ ανούσια, αδόκιμα

αντίθετο ≠ ίδιο

επιπλέουν ≠ βυθίζονται

 

Β4.

α.

§2: «…ολόκληρο το βαγόνι βυθίζεται σ’ αυτή την παράδοξη επικοινωνία…»

§2: «…οι άνθρωποι χάνονται σ’ ένα προσωπικό σύμπαν που με απίθανο τρόπο αυτοεκτίθεται στα μάτια όλων.»

§3: «…η διαδικτυακή, τηλεοπτική επικοινωνία είναι πιο ρηχή από ποτέ.»

 

β.

·         Η αυθόρμητη συμπεριφορά του συχνά προκαλεί προστριβές με το φιλικό του περιβάλλον.

·         Σε μία κοινωνία οι άνθρωποι είναι αναγκαίο να ανταλλάσσουν απόψεις, έτσι ώστε να αναπτύσσεται ο διάλογος και να προκύπτει η καλύτερη δυνατή λήψη αποφάσεων.

 

Προγράμματα e-Learning

Uoa Gifts shop