Πάνω από 200 E-Learning Προγράμματα

Λιγότερο Facebook - περισσότερη ευτυχία.

Έχετε ένα συγκεκριμένο συναίσθημα όταν βρίσκεστε στο Facebook; Αισθάνεστε λύπη, χαρά ή κάτι ανάμικτο; Μερικά πρόσφατα ευρήματα που αφορούν τους χρήστες του Facebook αναφέρουν τα εξής:

  • Πάνω από το 33% των χρηστών του Facebook αναφέρει συναισθήματα λύπης και δυστυχίας κατά τη διάρκεια της επίσκεψης τους.

  • Η ζήλεια προς τους Facebook «φίλους» είναι ο κυρίαρχος λόγος αυτής της δυστυχίας.

  • Οι άνθρωποι που απλώς περιηγούνται αλλά δεν επικοινωνούν ενεργά στο Facebook είναι επιρρεπείς σε αυτά τα αρνητικά συναισθήματα.

  • Όσο περισσότερο χρόνο ξοδεύει κανείς στο Facebook, τόσο μεγαλύτερη είναι η πιθανότητα να πιστέψει ότι οι Facebook «φίλοι» είναι πιο ευτυχισμένοι.

  • Όσους περισσότερους «φίλους» Facebook έχει κάποιος που όμως δεν τους ξέρει, τόσο μεγαλύτερη είναι η πιθανότητα να πιστεύει ότι οι άλλοι είναι ευτυχισμένοι.

  • Όσο περισσότερο αλληλεπιδρά κανείς δια ζώσης με τους φίλους του, τόσο μικρότερη η πιθανότητα να πιστέψει ότι οι άλλοι είναι πιο ευτυχισμένοι.

  • Οι συγκρίσεις που γίνονται στο Facebook μπορούν να επηρεάσουν σε μεγάλο βαθμό κυρίως τις γυναίκες.

Ένας εύκολος τρόπος να αισθανόμαστε δυστυχείς είναι να συγκρίνουμε τον εαυτό μας με τους άλλους, σε τομείς που νομίζουμε ότι οι άλλοι υπερέχουν. Όταν βρισκόμαστε στο Facebook, είμαστε εκτεθειμένοι σε τέτοιου είδους συγκρίσεις, ακόμα και όταν συνειδητά ξέρουμε ότι το προφίλ των «φίλων» μας είναι μια «κατασκευασμένη» διαφήμιση του εαυτού τους.

Αν, λοιπόν, ανήκετε σε αυτούς που αισθάνεστε δυστυχισμένοι κατά τη διάρκεια της επίσκεψής σας στο Facebook να κάποιοι τρόποι για να το αντιμετωπίσετε:

1.    Ξεκινήστε «αποτοξίνωση» απότο Facebook

Αυτό το πρώτο βήμα, ίσως είναι προφανές, αλλά όντως λειτουργεί! Σταματήστε ή μειώστε το χρόνο που ξοδεύετε στο Facebook. Η ζωή είναι σύντομη, για να αισθάνεστε άσχημα όσο κοιτάζετε τη φαινομενικά «εξιδανικευμένη» ζωή των φίλων σας!

  1. Να είστε ειλικρινείς με τα συναισθήματα σας

Αναγνωρίστε οποιοδήποτε αρνητικό συναίσθημα που ίσως νιώσετε ενώ επισκέπτεστε το Facebook. Γνωρίζοντας τα είναι πιο εύκολο να τα διαχειριστείτε.  

3. Να είστε ρεαλιστές 
Oι περισσότερο ιάνθρωποι τείνουν να δημοσιεύουν τα θετικά γεγονότα της ζωής τους και σπάνια τα αρνητικά. Eίναι αυτά τα γεγονότα, που εκείνοι θέλουν να δημοσιοποιούν, και όχι βέβαια αυτό που πραγματικά συμβαίνουν στη ζωή τους.

 4.  Απαλλαχτείτε από τις αρνητικές σκέψεις
Μερικές από τις αρνητικές σκέψεις που μπορεί να κάνουμε όσο είμαστε στο Facebook είναι:

Αρνητικές γενικεύσεις, όπως «ποτέ δεν με καλούν στις συγκεντρώσεις τους»

Επικέντρωση στο αρνητικό, όπως «πως γίνεται να μην πηγαίνω σε αυτά τα ωραία μέρη που πηγαίνει ο/η…..»

Κρίνοντας με βάση το συναίσθημα, όπως «αισθάνομαι ηττοπάθεια.. πρέπει να είμαι αποτυχημένος/η»

Ενοχή, όπως « δεν είμαι τόσο καλή μητέρα γιατί δεν έκανα στο παιδί μου ένα τόσο μεγάλο πάρτυ».

Βάζοντας «ταμπέλες», όπως «αυτός/ή έχει περισσότερα «like» από εμένα, είναι πιο πετυχημένος/η από εμένα»

5.   Να σας «αρέσει» περισσότερο η επαφή με τους «πραγματικούς» σας φίλους, η επαφή με τη φύση, η άσκηση από ό,τι το Facebook

Την επόμενη φορά που αισθανθείτε δυστυχισμένοι όσο βρίσκεστε στο Facebook, αποσυνδεθείτε από αυτό. Αυτή η τόσο απλή κίνηση δείχνει ότι εσείς έχετε τον έλεγχο. Αντί για το Facebook επικεντρωθείτε σε δραστηριότητες που σας κάνουν να αισθάνεστε όμορφα, όπως ένα τηλεφώνημα ή μια βόλτα με φίλους κτλ.

«Ο χρόνος σου είναι περιορισμένος, γι’ αυτό μην τον σπαταλάς ζώντας τη ζωή κάποιου άλλου» – Steve Jobs

 

Νίκη Μπίγγου

Ψυχολόγος-Σύμβουλος Σταδιοδρομίας (MSc)

 

 

 

Προγράμματα e-Learning

Uoa Gifts shop